אביזרים וגאדג'טים שכל חובב <br />
אפייה חייב שיהיו לו במטבח<br />

אביזרים וגאדג'טים שכל חובב
אפייה חייב שיהיו לו במטבח

כל חובבי עולם האפייה הגדול יודעים כי מלבד ההתמכרות למטבח עצמו, ישנה התמכרות נוספת, גדולה לא פחות, לכלי האפייה. בעת הכניסה לחנות המתמחה בכלים אלו, חובב אפייה אמיתי ירגיש כמו ילד בעת ביקורו בחנות ממתקים. חובבי האפייה המעוניינים לפתח את תחביבם ולאפות במטבחם הביתי, לא תמיד יודעים אילו כלים הכרחיים להתחלה. במאמר זה, נפרוס כמה מן האביזרים והגאדג'טים שכל חובב אפייה חייב במטבח. בואו נתחיל!

בראש ובראשונה, משקל מטבח

עולם הקונדיטוריה והאפייה נחשב למדע מדויק. שקילת המצרכים וחומרי הגלם השונים טרם ההכנה, הוא המתכון האמיתי להצלחה. אם עובדה זו לא קנתה אתכם, תנו לי לספר לכם פרט נוסף.

השימוש במשקל במטבח – חוסך בכלים. תוכלו לשקול בקערה את חומר הגלם, לאפס את המשקל, וכך לשקול שנית את החומר הבא. כיום, ישנם סוגי משקלים רבים בשוק.

טיפ קטן – בחרו במשקל דיגיטלי, וודאו כי גודלו מספיק להנחת קערה, תוך כדי בחינת הצג, המראה את משקל החומרים.

חשוב לא פחות – כוסות מדידה

בהמשך למשקל המטבח, ישנם מקרים בהם עולה הצורך בהוספת כמות מסוימת של נוזלים. לשם כך, על כל אופה חובב להצטייד בכוסות מדידה. המלצת המערכת היא לבחור בכוס מדידה עם ידית, המגיעה בצורת קנקן, בעלת שנתות מדידה.

ממשיכים בחגיגה – מרית

מרית, ובשמה השני לקקן, היא בין הכלים היותר פעילים במטבח אפייה, וכן היותר יפים, שכן המריות מגיעות בשלל צבעים ודוגמאות. כאשר ברצונכם לצייד את מטבחכם במרית, ישנה חשיבות רבה לצורך השימוש בה. באם ברצונכם להשתמש לשם קיפול תערובות או קרמים, כל מרית תעשה את העבודה. אולם, באם ברצונכם לעסוק בתערובות חמות, בחרו במרית איכותית ועמידה יותר, זאת על מנת שלא תימס לכם בתערובת.

איך לא – מטרפה

כפי שהמריות מגיעות בשלל צבעים ודוגמאות, כך גם המטרפות. מטרפה מתגלה ככלי שימושי והכרחי, שכן משתלבת בהכנת אין ספור מתכונים, דוגמת הכנת עוגה בחושה, קיפול קרם ועוד. כיום, קיימות מטרפות מסוגים שונים בשוק, בהן תוכלו למצוא את המטרפה המתכתית, הקלאסית והפשוטה, וכן את הדגמים בעלי הכדור בתוכם, אשר נועד להגדיל את נפחה של התערובת בעת ההקצפה.

כלי חובה  – המערוך

לכל אופה במהלך חייו יהיה שימוש במערוך. ישנם סוגים שונים של מערוכים, העשויים מחומרים ובגדלים שונים. המלצת המערכת היא לבחור במערוך עשוי עץ או סיליקון. כמו כן, העדיפו את המערוכים הארוכים יותר, וכן את אלו האחידים בעוביים.

צנטרים, שקיות זילוף ומה שבניהם

אנשים רבים אוכלים לא רק עם הפה, אלא גם עם העיניים. הצנטרים יסייעו לכם לשדרג את הנראות של כל דבר אותו תאפו בקלות יתרה. הצנטרים מגיעים בסוגים שונים ובכך מאפשרים זילופים מגוונים. את הצנטר מכניסים לשקית זילוף, היא כמובן פריט נוסף חובה במטבח האפייה.

המוצרים הנמכרים ביותר